Коя храна подхожда на твоите фитнес цели?

Здравословният начин на живот присъства ли в списъка ти с цели за новата година? Ще тренираш ли повече през 2017? Това определено е страхотен начин да посрещнеш новата година! Само тренировки не са достатъчни, затова ги съчетай с правилното хранене. През 2017г. foodpanda предлага селекция от фитнес центрове и ресторанти, за да помогне за здравословните цели на всеки. Партнираме с най-добрите фитнеси в София и Варна, като ти предлагаме точната комбинация от трикове и вкусове, от които се нуждае твоята тренировка. Здравословният начин на живот върви ръка за ръка с правилното хранене. За да направим нещата по-лесни, изготвихме кратък списък с тренировки и съвети, специално изготвени, така че да отговарят на нуждите на всеки.

 

 

Какво искаш да постигнеш с тренировката си?

Отслабване

Ако целта ти през 2017г. е да свалиш някой и друг килограм, по-долу ще откриеш 3 лесни упражнения и хранителни съвети, които ще помогнат за постигането на твоите цели.


 


yoga pose

Упражнения

  • Скок звезда
  • Планински катерач
  • Тичане

Храна

  • Не хапвай въглехидрати 2 часа преди и след тренировка
  • Пий повече вода
  • Осигури си по-висок прием на протеини

Защо?

  • Въглехидратите пречат при процеса на изгаряне на мазнини
  • Водата стимулира метаболизма
  • Протеините прогонват глада и помагат за изграждането на мускулна тъкан. Мускулите горят енергия и следователно мазнини
  • Колкото повече мускули имаш, толкова повече мазнини можеш да изгориш

Ето и някои храни, които са подходящи за твоята диета: риба, сирене, тофу, пилешко, зеленчуци, бобови култури.
Храни, които са източник на енергия: пълнозърнести храни (паста, хляб,...), плодове.

 

 

Растеж на мускулите

Ако искате да усъвършенстванете структурата на тялото си през новата година, ето и някои препоръки, които сме подготвили!


 


Упражнения

  • Повдигане на тежест от лег
  • Повдигане на лост от стоеж за бицепс
  • Клекове с тежести
  • Упражнения с тежести

Храна

  • Осигури си повече калории от тези, които приемаш обикновено, за да качиш маса (която по-късно ще се превърне в мускули)
  • Поддържай баланса между зеленчуци и животински протеини
  • Осигури си по-голям прием на въглехидрати и протеини
  • Осигури си по-голям прием на ненаситени мастни киселини
yoga pose

Защо?

  • Въглехидратите набавят енергия за по-тежки физически тренировки
  • Ненаситените мастни киселини спомагат освобождаването на хормона на растежа
  • Протеините изграждат нови мускулни клетки (растеж на мускулите)

Ето и някои храни, които са подходящи за твоята диета: пилешко, риба, тофу, сирене, бобени култури, ненаситени мастни киселини: авокадо, ядки, масла (по-специално растителни), сьомга, риба тон и рибни масла.

 

 

Издръжливост (дълги дистанции/триатлон)

Дали 2017 ще е годината, в която ще избягаш първия си маратон? Тренираш ли триатлон? Допадат ли ти спортове, в които се изисква издръжливост? За подобряване на издръжливостта препоръчваме да се работи специално по техники на дишане, бързина и сърдечно-съдовия поток.


 


pizza cut

Упражнения

  • Клекове с фитнес топка
  • Тичане - разтягане на краката
  • Плуване – вдигане на тежести,

Храна

  • По-малко въглехидрати за подобряване на сърдечно-съдовия поток
  • Повече въглехидрати за по-голяма скорост
  • Протеини след всяка тренировка
  • Вода!!

Защо?

  • По-нисък прием на въглехидрати по време/след кардио тренирането, защото тялото ти трябва да се научи да използва мазнини, за да си набави енергия (мазнините и въглехидратите са „енергиен източник“ за човешкото тяло и всъщност имаме повече запазени мазнини в тялото си, отколкото въглехидрати – затова е по-добре да се използват мазнините като източник на енергия за дълга кардио тренировка).
  • По-висок прием на въглехидрати по време/след периода, в който тренираш за бързина, защото въглехидратите осигуряват енергия наистина бързо.
  • Протеини за възстановяване и изграждане на мускули.

Ето и някои храни, които са подходящи за твоята диета: Всичко свързано с риба, сирене, тофу, пилешко, зеленчуци, бобени култури, паста, картофи. Обръщай внимание на ненаситените мастни киселини, най-вече в авокадото, ядките и зехтинът.

 

 

Координация

Искаш да започнеш да практикувате нов спорт, в който координацията е ключова? Искаш да се завърнеш към тениса или да започнеш да се играеш голф? Търсиш перфектната тренировка за скейтбординг, сърфиране или танци? За тази цел е много важно да тренираш баланса и реакциите си. Избрали сме следващите упражнения за теб!


 


Упражнения

  • Хвърляй топка към стената и я хващай след това
    Поддържай баланс на фитнес топка
  • Стой на един крак със затворени очи
    Тренирай баланса и реакциите си.

Храна

  • Минерални вещества, микроелементи като калций, магнезий и цинк
  • Витамини
  • Омега-3 мастни киселини
yoga pose

Защо?

  • „Храните за мозъка“ са от съществено значение за здравословния начин на живот
  • Нервната система контролира движенията ни (и всяко координиране е контролирано от мозъка ни) и точно затова тренировките трябва да бъдат съчетани с правилните храни. Примери са: „Супер храни“, Омега-3 мастни киселини в рибата, растителни масла, орехи, ленено семе и витамини, съдържащи се в плодовете и зеленчуците.

Ето и някои храни, които са подходящи за твоята диета: „Супер храни“, Омега-3 мастни киселини в рибата, растителни масла, орехи, ленено семе и витамини, съдържащи се в плодовете и зеленчуците.

По-специално:

  • Магнезий в: сирене, киноа, сусам, банани
  • Цинк в: сирене, бразилски орехи, месо, хляб.
  • Калций в: зеленчукови и плодови сокове, зеленолистни зеленчуци, бадеми, киноа.

     

 

foodpanda ти препоръчва:

Pulse Fitness & Spa BULGARIA

  • София, бул. България 132

Pulse Fitness & Spa PLATINUM

  • София, ул. Резбарска 47

Pulse Fitness & Spa West PARK

  • София, бул. Петър Дертлиев 60

Pulse Fitness DELUXE

  • София, пл. Народно събрание 12

WEST GYM PREMIUM

  • София, пл. България 1А, НДК

WEST GYM ГЕВГЕЛИЙСКИ

  • София, ул. Мачуково

WEST GYM НАДЕЖДА 1

  • София, ул. Златен Клас 4

WEST GYM НАДЕЖДА 2

  • София, бул. Ломско Шосе 2

WEST GYM DELUXE

  • София, ул. Цветна Градина 77-79

WEST GYM НОВИ ИСКЪР

  • София, ул. Момина Сълза 18

WEST GYM БАНКЯ

  • София, ул. Стефан Стамболов 8

ZEUS Fitness & SPA

  • София, ул. Пирин 12А

Fitness Line

  • гр. Варна, бул.Сливница 201

ТИМ Фитнес

  • гр. Варна, бул. Княз Борис I 115

Fitness Energy

  • гр. Варна, ул.Стефан Караджа 25

 

DEYMOS GYM

  • гр. Варна, ул. Гео Милев 2

 

 

Искаш още?

Също така можеш да разгледаш нашите здравословни ресторанти.

 


foodpanda мобилна апликация
foodpanda в джоба ти!

Изтегли мобилното приложение на foodpanda - бърз и удобен начин да поръчаш апетитна храна онлайн!